Od września wszystkie profile na Facebook.com tylko z nowym, odświeżonym wyglądem

Nowy, stopniowo wprowadzany wygląd Facebooka nie przypadł do gustu wszystkim jego użytkownikom. Dotychczas mieli oni jednak możliwość powrotu do poprzedniej wersji. Już za kilka dni użytkownicy Facebooka nie będą mogli powrócić do klasycznego wyglądu serwisu. Od września serwis wyłączy możliwość zmiany interfejsu na starszy.


Przypomnijmy, że nowy wygląd CEO Facebook zaprezentował światu już blisko rok temu podczas konferencji. Wiosną tego roku znaczne grono użytkowników mogło już korzystać z serwisu zarówno w nowej odsłonie, jak i dowolnym momencie przełączyć się na klasyczny, niebieski motyw serwisu. Wiele komentarzy w sieci sugerowało, że użytkownicy byli ku temu skłonni – nowa odsłona serwisu niespecjalnie przypadła im do gustu. Nie ucieszą ich więc plany serwisu.

Opracowany dla Facebooka nowy interfejs to duża zmiana dla użytkowników. Jest prostszy wizualnie i zawiera w sobie znacznie więcej bieli oraz przestrzeni. Dostosowano go także pod tryb ciemny. Od strony funkcjonalnej ma on kłaść większy nacisk na funkcje Grup, sekcję Facebook Watch, Marketplace oraz gry.

Z najnowszych doniesień Endgadget, jak i komunikatu wyświetlanego bezpośrednio w serwisie wynika, że od września Facebooka będzie dostępny tylko w nowym, odświeżonym wariancie.

Jak wrócić do klasycznego wyglądu serwisu?


Dla wszystkich sympatyków klasycznej wersji serwisu Facebook przygotował krótką instrukcję jego uruchomienia. Jeszcze tylko przez kilka dni, aby to zrobić, wystarczy:

  • Kliknąć ikonę w prawym górnym rogu Facebooka.
  • Wybrać Przełącz na klasycznego Facebooka”.

Wówczas wyświetlony zostanie nam komunikat z prośbą o informację zwrotną i ponownym ostrzeżeniem, że od września klasyczna wersja przestanie być dostępna.

Jeśli zaś korzystamy z nowego Facebooka i mamy problem z powróceniem do starszej wersji możemy go zgłosić. Wówczas należy:

  • Kliknąć ikonę w prawym górnym rogu Facebooka.
  • Kliknąć kolejno Pomoc i wsparcie > Zgłoś problem.
  • Postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Przed nami więc ostatnie dni, aby korzystać z Facebooka w jego klasycznej odsłonie. Jak wspominaliśmy, nowy wygląd to duża zmiana dla użytkowników, jednak serwis przygotowywał do niej stopniowo. Pozostaje nam zaprzyjaźnić się z nowym wyglądem serwisu lub po prostu do niego przywyknąć.

Źródło: Kalisz24.info.pl