Przygotuj się na skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google i zacznij sprzedawać przez internet

Mijający rok zapisze się w naszej pamięci głównie przez pandemię koronawirusa. Z perspektywy czasu możemy jednak uznać, że także w dziedzinie marketingu sieciowego wydarzyło się bardzo wiele. O tym, co zdaniem ekspertów należy dziś zaliczyć do najważniejszych trendów w pozycjonowaniu 2020 roku postaramy się napisać w poniższym krótkim artykule.

Postaw na dopasowanie strony do potrzeb urządzeń przenośnych

Złota zasada Mobile First funkcjonuje na rynku już od bardzo dawna. Przez ostatnich kilka lat nieustannie rósł procentowy udział smartfonów i tabletów w wyszukiwaniach Google. Obecnie znajduje się on na poziomie około 50% i wedle profesjonalistów z branży będzie się sukcesywnie powiększał. Oznacza to, że wyszukiwarka zacznie w jeszcze bardziej wyrazisty sposób premiować dostosowanie witryn do wyświetlania i działania na urządzeniach mobilnych. Tego rodzaju elektronika z każdym kolejnym rokiem wymaga od web deweloperów jeszcze bardziej efektywnych działań.

Nie wystarczy już bowiem, jak robiono to niegdyś, zadbać o responsywność szablonu, na którym pracujemy. Aktualnie należy zgodnie z user experience zwrócić uwagę na pełną funkcjonalność strony oraz wygodę korzystania z niej na urządzeniach o mniejszych rozdzielczościach. Nierzadko to właśnie od wersji mobilnej zaczynać będziemy cały proces tworzenia serwisu – jeśli poradzi on sobie z wymogami Google na płaszczyźnie Mobile First, z pewnością wersja desktopowa także nie napotka żadnych problemów. Na dodatek wszystkimi ważnymi zagadnieniami możesz się zająć własnoręcznie, jednak będą one wymagały specjalistycznej wiedzy i sporej ilości wolnego czasu, dlatego właśnie najlepszym wyjściem będzie zdanie się na pomoc jednej ze sprawdzonych agencji marketingu online.

Zatroszcz się o wysoki poziom publikowanych treści i wygraj wyścig z konkurencją

W czasach kiedy pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google stało się normą, gigant z Moutain View zwraca większą uwagę na jakość publikowanych w ramach content marketingu treści – zarówno tych wewnętrznych, do użycia na stronie, jak i tych przeznaczonych do użycia poza nią w formie artykułów sponsorowanych.

„Ostatnie aktualizacje algorytmów wyszukiwarki miały na celu sprawdzenie, czy publikowane przez nas regularnie treści promują w sieci naszą ekspertyzę, autorytet i wiarygodność (update EAT) a także przekonanie się czy te są autentyczne na poziomie językowym (update BERT).”
Ź
ródło: https://afterweb.pl/

Tak czy inaczej, obecnie Google dysponuje narzędziami, które jednoznacznie wykrywają zawartość o słabej merytoryce oraz taką, która powstała w nienaturalny sposób. Możemy zatem pożegnać się z czasami, kiedy kolejne akapity tekstu służyły jedynie za wieszaki dla sztucznie wkomponowanych słów kluczowych. Bez wątpienia powyższe oznacza, że także do tworzenia treści powinniśmy zatrudnić profesjonalistów. Oczywiście możemy spróbować zająć się tym sami, jednak oznaczać to będzie mnóstwo poświęconego czasu oraz sił – tymczasem w agencjach marketingu internetowego fachowy zespół copywriterów zajmie się nami kompleksowo i ostatecznie doprowadzi nas na czoło listy wyników SERP.